Heisann,
Jeg vurderer å ta inn en 2009 BMW 330xda fra Tyskland med ca 50000 km på telleren. I den forbindelse så lurer jeg på om det vil svare seg å benytte alternativ beregning av bruksfradrag?
Har du en god formening om det?
Takk på forhånd til alle svar!!
Alternativ beregning av bruksfradrag, 2009 BMW 330d
Moderator: frkglad
- Ole Reidar
- Administrator
Re: Alternativ beregning av bruksfradrag, 2009 BMW 330d
Hei,
Jeg sitter kun på fjorårets prisliste fra Carglass, men utifra den så vil det ikke lønne seg med alternativ beregning. Men dette må du nesten dobbelsjekke med de oppdaterte prislistene Min utregning viser forøvrig en disvafør på alternativ beregning på ca 45 000,-
Jeg sitter kun på fjorårets prisliste fra Carglass, men utifra den så vil det ikke lønne seg med alternativ beregning. Men dette må du nesten dobbelsjekke med de oppdaterte prislistene Min utregning viser forøvrig en disvafør på alternativ beregning på ca 45 000,-
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Takk for rask tilbakemelding!
Ok, da antar jeg at det uansett vil være billigst med bruksfradrag beregning på normal måte, det kan vel ikke endre seg så mye på et år skulle jeg tro?
Har du ellers tro på en slik bil mtp videresalg (skal ikke det med en gang, men greit å vite..)? Det er en stasjonsvogn med mye utstyr; panorama, prof nav, el hengerfeste, tv, el setejust fører, skinn, m-pakke, dab radio, eff dynamics, pdc...
Ok, da antar jeg at det uansett vil være billigst med bruksfradrag beregning på normal måte, det kan vel ikke endre seg så mye på et år skulle jeg tro?
Har du ellers tro på en slik bil mtp videresalg (skal ikke det med en gang, men greit å vite..)? Det er en stasjonsvogn med mye utstyr; panorama, prof nav, el hengerfeste, tv, el setejust fører, skinn, m-pakke, dab radio, eff dynamics, pdc...
- Ole Reidar
- Administrator
Det var lite biler å velge mellom her i Norge, så prismessig vanskelig å si. Jeg vil også tro at markedet er litt mer snevert for en slik bil kontra f.eks en 320XD, men det er jo flotte biler og etter det jeg kan se ikke for dyre heller, så en med bra utstyr slik du tenker vil nok være mulig å omsette her i landet ja
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Ja du har nok rett, det skal vel være mulig å omsette, ikke mange å velge mellom på Finn.
Så er det prisen da, denne vil komme meg på ca 530.000,- og det er mye mer enn jeg noen gang har brukt på bil. Etter å ha lest mye om disse bilene (motorene!!) tror jeg det hadde vært meget moro å ha en slik i sommer, og gjerne til vinteren igjen for den del ...Men man er jo alltid ute etter et godt kjøp, og det hadde vært kjekt å ha muligheten til å få omtrent alle pengene igjen etter en stund! Bilen er 2 år og 5 mnd gammel nå.
Magefølelsen svinger
Så er det prisen da, denne vil komme meg på ca 530.000,- og det er mye mer enn jeg noen gang har brukt på bil. Etter å ha lest mye om disse bilene (motorene!!) tror jeg det hadde vært meget moro å ha en slik i sommer, og gjerne til vinteren igjen for den del ...Men man er jo alltid ute etter et godt kjøp, og det hadde vært kjekt å ha muligheten til å få omtrent alle pengene igjen etter en stund! Bilen er 2 år og 5 mnd gammel nå.
Magefølelsen svinger