Da er det nok en forskjell på VW og Skoda - i Skodas tilfelle tyder alt på at det faktisk er fabrikken som står bak den utvidede garantien. Nå kan det sikkert diskuteres om det lønner seg eller ikke å ta den med - det er jo en forsikring og forsikringer lønner seg jo ikke (i det lange løp i hvert fall...) Men det kan jo ha noe å si for bruktverdien hjemme i Norge der alle andre biler har 5 års garanti.enur wrote:Det blir spennende.
Det med garanti ordner seg helt sikkert. Flott at du deler dine erfaringer. Jeg har akkurat vært i kontakt med en dansk vw-forhandler ved Kastrup. Har fått et bra tilbud på den nye golfen. 1.6 tdi med dsg, higline, med fem dører. Denne kommer til meg iflg toll-kalkulatoren på ca 244 000kr. Denne har en startpris i Norge på 309 000kr. Det vil jeg si er en solid besparelse. Men det som er litt kjedelig er at de ikke kan gi meg utvidet fabrikkgaranti. Det er bare biler som registreres i Danmark de kan gi utvidet garanti, pga det er den danske importøren som står for garantien.
Tydligvis en forskjell her på vw og skoda. Jeg forhørte meg tidlere ang en octavia og den kunne bestilles med utvidet garanti. Så nå er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre:)
Har også kikket på den nye Golfen og det ser ut til å kunne være mye å spare. Jeg ville hørt med et par andre forhandlere også for etter hva jeg kan skjønne etter å ha regnet på det selv, skal det være mulig å spare opp mot 80 000 på akkurat den modellen du ser på. Lurer på om du kan ha fått en "special price for you"...
Ellers er jo nye Octavia bygget på samme plattform som nye Golf - et godt alternativ?