Import av MB C-klasse

Spørsmål (og forhåpentligvis svar) knytta til bilimport.

Moderator: frkglad

Post Reply
geirnost
Medlem
Posts: 1
Joined: Mon 11 Feb 2013, 14:40

Import av MB C-klasse

Post by geirnost »

Først og fremst: Takk for fine forumsider.

Jeg vurderer å importere en 2012 MB C-klasse stv., avantgarde, automat og bensin med navigasjon og delskinn. For eksempel denne: http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =&lang=nor

Denne forhandleren har egentlig mange biler jeg kunne tenkt meg å se nærmere på. Problemet er at butikken ligger så langt sør i Tyskland. Jeg lurer derfor på om det er noen som har erfaringer fra en forhandler med godt utvalg av Mercedes lenger nord i Tyskland, f.eks. rundt Hamburg eller Bremen?

Hvis det er noen som har gode tips til hva jeg bør være oppmerksom på når det gjelder import av denne bilen, så er jeg glad for innspill. Vinterpakke? Utstyrsnivå?

Jeg har altså planer om å reise ned for å hente bilen selv, men kunne tenkt meg å kikke på flere biler før jeg bestemmer meg. Hvor lang tid tar det etter at jeg har bestemt meg for en bil, før jeg kan sette meg i den og kjøre hjem? Lønner det seg heller å bestemme seg på forhånd? Eller å bruke importhjelp?
User avatar
Ole Reidar
Administrator
Posts: 1956
Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
Location: Førde

Re: Import av MB C-klasse

Post by Ole Reidar »

Hei,

Takk for ros!

Jeg vil si generelt sett at du skla være på trygg grunn så lenge du handler hos store merkeforhandlere uahvengig av hvor de er i Tyskland, men du er jo inne på noe når det gjelder å finne flere biler innenfor samme område hvis du planlegger å kjøpe bilen der nede.

Når det gjelder tidsbruken må du nok beregne minst to-tre dager fordi penger skal overføres og papirarbeid og skilter må organiseres.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin

2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Post Reply