Alternativ beregning - Audi TT 2010 TFSI quattro
Posted: Fri 11 Oct 2013, 10:12
Hei,
Jeg må snart bestemme meg for alternativ beregning eller ikke på import av Audi TT 2010 2.0TFSI quattro, og har vel egentlig kommet fram til at vanlig beregningsmetode vil være lønnsomt. Dette grunnet at bilen har en god del ekstrautstyr og har gått relativt lite.
Men jeg føler meg ikke sikker på min konklusjon og håper på litt hjelp fra dere.
Nybilpris i liste fra 2010 er 578.000,- (inflasjonstall 1.0318) = 596.380,-
bilen er gått 33.141 km, gj.snitt. kjørelengde = 58.000
bruktbilpris innsteg = 270.000,-
bruktbilpris pluss ekstrautstyr verdi (ringte tollvesenet og fikk spørsmål om bilen hadde ditt og datt av ekstrautstyr) = 402.000,-
Men det er her det skurrer hos meg, tar dem virkelig hensyn til alt ekstrautstyret? eller er det litt tilfeldig fra bil til bil?
Håper jeg tar feil og at alternativt kan lønne seg
Jeg må snart bestemme meg for alternativ beregning eller ikke på import av Audi TT 2010 2.0TFSI quattro, og har vel egentlig kommet fram til at vanlig beregningsmetode vil være lønnsomt. Dette grunnet at bilen har en god del ekstrautstyr og har gått relativt lite.
Men jeg føler meg ikke sikker på min konklusjon og håper på litt hjelp fra dere.
Nybilpris i liste fra 2010 er 578.000,- (inflasjonstall 1.0318) = 596.380,-
bilen er gått 33.141 km, gj.snitt. kjørelengde = 58.000
bruktbilpris innsteg = 270.000,-
bruktbilpris pluss ekstrautstyr verdi (ringte tollvesenet og fikk spørsmål om bilen hadde ditt og datt av ekstrautstyr) = 402.000,-
Men det er her det skurrer hos meg, tar dem virkelig hensyn til alt ekstrautstyret? eller er det litt tilfeldig fra bil til bil?
Håper jeg tar feil og at alternativt kan lønne seg