Det beste (og artigste) er jo å reise til Tyskland og hente bilen selv. Nå for tida får man fly fra Torp til f.eks Bremen for 79 kr! Når det gjelder hvor man skal kjøpe så er mesteparten av Tyskland trygt så lenge du kjøper hos en seriøs forhandler. Den eneste geografiske plasseringen som man bør styre unna er Berlin, der er det en del svindelforetak. Jeg har også blitt fortalt at det er en del Tyrkere som driver med bilsalg i Tyskland, og sjansen for å bli lurt hos en av disse er betraktelig større enn hos Tyskere.
Og når du først er i Tyskland så tar det ikke lange biten å kjøre hjem. F.eks fra Frankfurt og til en dansk havn så burde turen gå greit på ca ni timer i følge
Viamichelin. Så dersom du har tid til å være der nede en liten stund så vil jeg anbefale deg å plukke deg ut noen kandidater for å kikke på.
Når det gjelder markedsføring her til lands så er det beste virkemiddelet
finn.no. Hvis du i tillegg legger ut en post på miata forumet så kan du kanskje gjøre rette folka oppmerksom på at du har en bil til salgs!
Nå skal det sies at jeg har prøvd å formidle mx-5 fra Tyskland mot markedet her i Norge, og selv med en pris som har ligget 40 000 under norske priser så har ikke responsen vært stor. Så dette er tydligvis ikke de letteste bilene å selge....