Importere veteran
Moderator: frkglad
Importere veteran
Hei, har sett på en w123 i Sverige som jeg har lyst til å kjøpe, men den er omlakkert i en annen farge enn orginalfargen - hva slags problemer kan dette by på under fortolling og registrering? Bilen er muligens også senket noe, men må høre fra eieren av bilen om dette.
- Ole Reidar
- Administrator
Re: Importere veteran
Hei!
jeg tror ikke det har noe å si at den er omlakkert, men er den senka må du passe på at bilen er godkjent og ha papirer på dette. Ellers kan det bli utfordringer ved registrering.
jeg tror ikke det har noe å si at den er omlakkert, men er den senka må du passe på at bilen er godkjent og ha papirer på dette. Ellers kan det bli utfordringer ved registrering.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Ok, men hvordan er det med norske prøveskilt, sånne som man klistrer på? Kan man bare dra til trafikkstasjonen og si at man skal ha prøveskilt, oppgi chassisnr og få skiltene med det samme? Eller tar det tid?
Og må man avregistrere bilen i Sverige selv? Eller holder det å "avställe" den? De svenske skiltene blir vel inndradd vel tollen, blir den avregistrert automatisk da kanskje?
Ellers tusen takk for svar! Du er til stor hjelp!
Og må man avregistrere bilen i Sverige selv? Eller holder det å "avställe" den? De svenske skiltene blir vel inndradd vel tollen, blir den avregistrert automatisk da kanskje?
Ellers tusen takk for svar! Du er til stor hjelp!
- Ole Reidar
- Administrator
Norske prøveskilt får du på alle trafikkstasjoner uten nevneverdig ventetid ja! Oppgi chassinr, årsmodell, type bil og hvilken kjøring det er snakk om. Pass på å ha med ID!
Når jeg har henta biler i Sverige har selger sørga for å avregistrere den der, så det er nok det greieste!
Takk for hyggelig omtale! Det er en glede å hjelpe
Når jeg har henta biler i Sverige har selger sørga for å avregistrere den der, så det er nok det greieste!
Takk for hyggelig omtale! Det er en glede å hjelpe
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Jeg begynner å bli litt skeptisk, for å få den registrert må den altså være i tilnærmet orginal utførelse? I mine øyne er bilen langt i fra orginal, men jeg har likevel veldig lyst på den. Eier forteller meg at den ikke er senket, men jeg er i tvil..
Det som jeg vet ikke er orginalt med bilen:
- Det er klarglass på blinklysene foran
- Lakkert i annen farge
- Interiøret er svart delskinn, men orginalt tror jeg det var grønt, fordi på bildet kan jeg se at stolpene mellom dørene er grønne
- Framskjermer og bakskjermer er byttet ut
- Muligens senket bittelitt
- Girkula er byttet ut
- Speedometer går til 200 tror jeg, orginalt ville det gått til 160 - kan tyde på at bilen har vært bensindrevet før (den er altså dieseldrevet nå)
Den er som sagt veteran, vet ikke om det finnes spesielle regler dersom, men kanskje du kan kaste et lys over dette?
Takk på forhånd!!
Det som jeg vet ikke er orginalt med bilen:
- Det er klarglass på blinklysene foran
- Lakkert i annen farge
- Interiøret er svart delskinn, men orginalt tror jeg det var grønt, fordi på bildet kan jeg se at stolpene mellom dørene er grønne
- Framskjermer og bakskjermer er byttet ut
- Muligens senket bittelitt
- Girkula er byttet ut
- Speedometer går til 200 tror jeg, orginalt ville det gått til 160 - kan tyde på at bilen har vært bensindrevet før (den er altså dieseldrevet nå)
Den er som sagt veteran, vet ikke om det finnes spesielle regler dersom, men kanskje du kan kaste et lys over dette?
Takk på forhånd!!
- Ole Reidar
- Administrator
Jeg har faktisk ingen erfaring angående godkjenning av veteraner, så her må jeg melde pass. Det greieste ville nok være å ta kontakt med din nærmeste trafikkstasjon (som faktisk skal foreta godkjenningen) og legge frem din sak De kan nok svare deg på hva som er rutinene rundt dette med godkjenning.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D