Følgende bilmerker har nå 5 års garanti i Sverige og utlikner dermed den norske forbrukerkjøpsloven. Såvidt jeg vet følger svenske forhandleren kunden til grensa og sørger for at svensk moms ikke blir belastet kunden. Og alle eksportpapir/midlertidig skilt blir fikset av forhandleren
-Renault
-Hyundai
-Opel
-Ford (kun Focus)
Gunstige importobjekter /gode biler:
-Megane Sports Tourer 1.5 DCI / EDC dobbeltkløtsj automat
-Clio 1.2 TCE 100hk (kruttbra motor som ikke føres i Norge)
-i 20 1.4 CRDT eco
-Corsa 1.3 CDTI
-Focus 1.6 CDTI
høyeste utstyrsnivå samtlige.
NB les garantibestemmelsene nøye.
5 års garanti
Moderator: frkglad
- Ole Reidar
- Administrator
Re: 5 års garanti
Dette er altså importørgarantier inn til Sverige? Dvs at oppfølging utenfor fabrikkgaranti må skje mot svensk importør?
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Utifra det jeg har lest av Renaults spesifikasjoner tolker jeg det slik ja. Altså at de 3 siste årene gjelder kun i Sverige, dvs at garantien gjelder men man må ta turen til svensk merkeverksted for å få ting utbedret. Mulig det er et kompromiss innad i Renault Nordic for at ikke Renault i Norge skal utkonkurreres.Ole Reidar wrote:Dette er altså importørgarantier inn til Sverige? Dvs at oppfølging utenfor fabrikkgaranti må skje mot svensk importør?
Kanskje jeg tar feil - kes gjerne garantibetingelsene - kanskje du tolker det annerledes.
Hei, har noen av dere en oversikt over en Svensk audi forhandler som har vært veldig behjelpelig med slike ting?