Hei
Oppretter like gjerne en egen tråd for denne.
Jeg skal altså få meg en Touran, og da jeg skal ha den på bedrifta, så har jeg lyst å bruktimportere (da jeg får refundert mva da). Problemet er at nesten ingen (muligen absolutt ingen) biler i Tyskland er varebiler, så dette må bygges om i Norge.
Noen som vet om firmaer i Norge som tar seg av hele prosessen?
Har nemlig en onkel som importerte en MB ML for noen år siden, og han gjorde just det jeg skal gjøre nå. Fikk importert en ML, bygd om til varebil, og sparte masse penger på det.
Transportfirma som og bygger om til varebil?
Moderator: frkglad
- Ole Reidar
- Administrator
Re: Transportfirma som og bygger om til varebil?
Jeg vet i allefall ikke om firma som gjør alt for deg, men om du får transportfirmaet til å frakte bilen til Norge og ordne med mva så kan du selv reise videre til et firma som bygger om til varebil
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Re: Transportfirma som og bygger om til varebil?
Snakka akkurat med Autoarena, og de sa følgende:
Tror egentlig det er sant. Man må og sette en prislapp på å kjøpe fra f.eks Møller og få 6mnd brukbilgaranti.Grunnet mva frittak på biler registrert som nyttekjøretøy førstegangsregistrert i Norge, er det ikke noe særlig å spare på å ta inn en eldre bil registrert som varebil. Det er også vanskeligere å finne en eldre 5 seter (kun 5 seter bygges til vare), med mva frittak i utlandet (dvs. ikke registrert på privatperson) som i tillegg har webasto. (de fleste er 7 seter, har vært i privat eie, og webasto er svært lite utbredt.
Vi anbefaler deg å finne en bil i Norge.