Har lurt på å få tak i en ~2000 modell E-klasse 4-matic stasjonsvogn.
Disse er det ikke allverdens av på markedet her hjemme.
Er det noe å tenke på å hente eller blir det altfor drøyt ift registreringa?
De er stort sett levert med 2.8 eller 3.2 liter motor, og er bra tunge.
Er det mer gunstig å få 2001 modell eller 2000 ?
Er vel der skillet går før/etter CO vs motorvolum?
Blir kanskje litt mer gunstig med alternativ beregning?
Noen ideer eller tanker?
Import av 4 matic
Moderator: frkglad
- Ole Reidar
- Administrator
- Posts: 1957
- Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
- Location: Førde
Re: Import av 4 matic
Hei,
Det stemmer at grensa på co vs ccm går ved 2001. Om disse bilene er gunstigere før eller etter 2001 må du nesten regne på, det avhenger av hvor mye utslipp som er på disse bilene.
Når det gjelder alternativ beregning så kan det være lurt, men også her er man avhengig av diverse nøkkeltall for bl.a historisk nybilpris, gj.snittlig kjørelengde osv. for å regne ut.
Siden dette er snakk om biler som er ca 10 år gamle så vil du uansett få mye rabatt på engangsavgifta
Det stemmer at grensa på co vs ccm går ved 2001. Om disse bilene er gunstigere før eller etter 2001 må du nesten regne på, det avhenger av hvor mye utslipp som er på disse bilene.
Når det gjelder alternativ beregning så kan det være lurt, men også her er man avhengig av diverse nøkkeltall for bl.a historisk nybilpris, gj.snittlig kjørelengde osv. for å regne ut.
Siden dette er snakk om biler som er ca 10 år gamle så vil du uansett få mye rabatt på engangsavgifta
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic