Hei!
Jeg har i en lengre periode tittet på Passat stasjosnvogn 2010 modell i Norge, da jeg har to barn og behov for bagasjerom etc
Nå må jeg uansett en tur til Tyskland, så tenkte å kaste meg rundt (uten stor kunnskap egentlig) og hente en bil samtidig. MEN det virker ikke som det er så veldig mye å spare på denne bilen ifh til de norske prisene. Mulig det hadde vært fornuftig for meg å kjøpe noen tjenester, men hente bilden selv allikevel...
Noen av dere som har erfaring med import av denne bilen? Dette ligger jo mange importerte av denne typen på Finn.no, så det kan jo peke i retning av at jeg tar feil med tanke på potensialet for inntjening.
Mvh
Geir
Import av Passat fra Tyskland
Moderator: frkglad
- Ole Reidar
- Administrator
Re: Import av Passat fra Tyskland
Har ikke henta inn den nyeste passaten, men har henta inn den forrige med bra besparelse. Dette er jo litt avhengig av hvor mye utstyr og motor du ønsker
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Det var kjapt svar, så bra!
Jeg tenker jo på 2010 modellen, siden jeg ikke synes den nyeste er så mye "mer" egentlig. I tillegg så tenker jeg en importert 2011-bil uten 5 års garanti er vanskeligere å selge igjen. Mens en 2010 mod uansett "bare" har 3 år i Norge vs 2 år fabrikkgaranti i Tyskland. Eller tenker jeg feil?
Ang utsyr etc, så har jeg "hørt" at man kan spare mye på ekstrautsyr ved import. Så jeg tenkte egentlig å kjøre på der, med ting jeg selv ønsker selvsagt. Highline med ryggesensor, cruise, skinnseter og navi.
Ang motor så kommer det litt an på engangsavgiftene tenker jeg, men ser på en 2l med 140hk. Jeg tenker manuelt gir, siden den slipper ut minst. Men vet ikke om det er lettere å selge bilen med DSG kasse i Norge igjen....kanskje den folk er mest int i? Personlig foretrekker jeg faktisk manuell.
Et eksempel: I Norge ligger mange rundt 270 000,- som f eks http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34353302
På Mobile.de finner jeg få biler under dette i pris. Denne ligger på ca samme pris og kan sammelignes utstyrsmessig selvom denne ikke er automat http://www.mobile24.no/autos/details/16 ... S-510,-XEN
Jeg tenker jo på 2010 modellen, siden jeg ikke synes den nyeste er så mye "mer" egentlig. I tillegg så tenker jeg en importert 2011-bil uten 5 års garanti er vanskeligere å selge igjen. Mens en 2010 mod uansett "bare" har 3 år i Norge vs 2 år fabrikkgaranti i Tyskland. Eller tenker jeg feil?
Ang utsyr etc, så har jeg "hørt" at man kan spare mye på ekstrautsyr ved import. Så jeg tenkte egentlig å kjøre på der, med ting jeg selv ønsker selvsagt. Highline med ryggesensor, cruise, skinnseter og navi.
Ang motor så kommer det litt an på engangsavgiftene tenker jeg, men ser på en 2l med 140hk. Jeg tenker manuelt gir, siden den slipper ut minst. Men vet ikke om det er lettere å selge bilen med DSG kasse i Norge igjen....kanskje den folk er mest int i? Personlig foretrekker jeg faktisk manuell.
Et eksempel: I Norge ligger mange rundt 270 000,- som f eks http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34353302
På Mobile.de finner jeg få biler under dette i pris. Denne ligger på ca samme pris og kan sammelignes utstyrsmessig selvom denne ikke er automat http://www.mobile24.no/autos/details/16 ... S-510,-XEN
- Ole Reidar
- Administrator
Det med garanti er nok riktig. Biler av denne typen som er solgt nye i Norge fra 2011 har 5 års garanti, og da må besparelsen være ganske stor for at Import skal være foretrukket. Når det gjelder automat vs manuell så er mitt inntrykk at dette er litt hipp som happ. Jeg hadde nok valgt det som frista mest for egen del, men dette er jo også avhengig av hvor lenge du tenker å beholde bilen selv.
Jeg ser at den norske bilen du linka til er registrert i 2009, dermed kan du si at denne bilen er nærmest sammenlignbar:
http://www.mobile24.no/autos/details/16 ... ER-NAVI-AL
Og da til en helt annen pris enn den som står til salgs i Norge
Jeg ser at den norske bilen du linka til er registrert i 2009, dermed kan du si at denne bilen er nærmest sammenlignbar:
http://www.mobile24.no/autos/details/16 ... ER-NAVI-AL
Og da til en helt annen pris enn den som står til salgs i Norge
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Hmmm, ja den du har lenket til er mye billigere og den er reg i 2009, men det er ikke en 2010-modell. Det utgjør jo en stor prisforskjell. Jeg finner faktisk ingen med en "stor" prisforskjell sammenlignet med norske priser (Finn.no), men kanskje jeg går frem feil?
Ang bilen så tenker jeg å beholde bilden selv en stund (opp mot 2 år), men verdien ved gjensalg betyr jo en del. Når jeg først skal ned til Tyskland, kanskje jeg skulle valgt en annen bil med mer inntjeningspotensiale? Det finnes jo flere gode stasjonsvogner der ute Kunne godt tenkt meg å kjørt en f eks Audi A4 i et par år, hvis jeg får en god pris for den igjen. Selvom den er "liten"
Ang bilen så tenker jeg å beholde bilden selv en stund (opp mot 2 år), men verdien ved gjensalg betyr jo en del. Når jeg først skal ned til Tyskland, kanskje jeg skulle valgt en annen bil med mer inntjeningspotensiale? Det finnes jo flere gode stasjonsvogner der ute Kunne godt tenkt meg å kjørt en f eks Audi A4 i et par år, hvis jeg får en god pris for den igjen. Selvom den er "liten"
- Ole Reidar
- Administrator
Er nok det greieste om man vet hvilken bil man skal ha Både Passat og A4 er jo biler som er veldig utbredt her til lands, så uansett hadde jeg gått for biler med mye utstyr siden du ikke trenger å betale mye ekstra for dette i Tyskland
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
- Ole Reidar
- Administrator
Er nok det greieste om man vet hvilken bil man skal ha Både Passat og A4 er jo biler som er veldig utbredt her til lands, så uansett hadde jeg gått for biler med mye utstyr siden du ikke trenger å betale mye ekstra for dette i Tyskland
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D