Hei, jeg vurderer å kjøpe enten en BMW E39 2002 mod 530i eller en BMW E38 2001 mod 740i fra europa.
Jeg har sett for meg en 740i som står hos en forhandler(?) i Italia, men trenger litt hjelp med hvordan jeg skal kunne få sjekket ut bilen.
Det jeg lurer på er om det er noe rust på bilen, kan km-stand bli dokumentert, servicehefter, motor/girkasse fungerer fint og slikt. Har sendt mail til selger men får ikke noe svar
Spm #1, vet dere om noe firma eller lignende som kan hjelpe meg med å få vite det jeg lurer på, samt ordne papirarbeid?
Jeg drar gjerne ned å henter bilen selv, så transport er ikke nødvendig.
Spm #2, er det noen med tilgang til alternativ beregning som kan si om alternativ beregning lønner seg eller ikke på de 2 bilene?
BMW 530i
reg: 10.12.2001
vekt: 1560kg
Co2: 229 gram/km
BMW 740i
reg: 10.11.2000
vekt: 1850kg
Co2: 301 gram/km
Stor applaus til dette forumet, lært mye av å lese igjennom her!
Hjelp med papirarbeid og sjekke bil i europa
Moderator: frkglad
- Ole Reidar
- Administrator
Re: Hjelp med papirarbeid og sjekke bil i europa
Hei,
Kjøp av bruktbil fra Italia er jeg generelt skeptisk til og det baserer seg både på kjørekultur og generell holdning til det å holde ting vedlike
Jeg har dessverre ingen kontakter i Italia, men kan bistå deg om du handler i Tyskland.
Når det gjelder spørsmål to så får jeg at du sparer en pen sum på 530 i A som du skisserer, men den endelige utregningen kommer først når man vet hvor langt bilen er gått.
740'en fikk jeg ikke treff på i systemet jeg bruker, så der fikk jeg ingen utregning.
Kjøp av bruktbil fra Italia er jeg generelt skeptisk til og det baserer seg både på kjørekultur og generell holdning til det å holde ting vedlike
Jeg har dessverre ingen kontakter i Italia, men kan bistå deg om du handler i Tyskland.
Når det gjelder spørsmål to så får jeg at du sparer en pen sum på 530 i A som du skisserer, men den endelige utregningen kommer først når man vet hvor langt bilen er gått.
740'en fikk jeg ikke treff på i systemet jeg bruker, så der fikk jeg ingen utregning.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Takk for bra svar
Er selv litt skeptisk til å kjøpe bil i Italia, tenker derfor å avgrense meg til Tyskland.
Har funnet en bil jeg synes ser meget interessant ut som står i Tyskland, MEN den står til salgs privat.
Har du noen erfaring med det, er det noe du kan bistå med eller må jeg finne en hos en forhandler?
Mvh Sondre
Er selv litt skeptisk til å kjøpe bil i Italia, tenker derfor å avgrense meg til Tyskland.
Har funnet en bil jeg synes ser meget interessant ut som står i Tyskland, MEN den står til salgs privat.
Har du noen erfaring med det, er det noe du kan bistå med eller må jeg finne en hos en forhandler?
Mvh Sondre
- Ole Reidar
- Administrator
Ikke noe problem å bistå selv om bilen står privat. Det jeg har erfart tidligere er at mine kontakter av og til sliter med å få tak i private selgere når de ringer, men det ville jo vært et problem uansett.
Hvis du ønsker at jeg og mine kontakter skal bidra er det bare å sende link til bil enten på mail, pm eller i tråden her så kan vi ta det derifra. De kan ordne det slik at du evt. kan hente bilen i Tyskland også om du er intressert i det.
Hvis du ønsker at jeg og mine kontakter skal bidra er det bare å sende link til bil enten på mail, pm eller i tråden her så kan vi ta det derifra. De kan ordne det slik at du evt. kan hente bilen i Tyskland også om du er intressert i det.
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
Admin
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D