Lurte på om det var noe særlig å tjene på de større dieselmotorene.
Mener jeg sjekket tidligere at det var en god god slant å hente på bl.a. BMW 530d med en gang CO2 avgiftene ble innført, gjelder kanskje samme MB CDI?
Nå er ikke € kursen så ille heller..
Kan man selv velge hva man vil bruke av volum eller co2 på bilder reg før 2001?
Har sett litt på S 320 CDI, ser kanskje ut som det er noe å hente her også?
Disse finnes til ca 8000€ og oppover.
Billigste jeg har sett i Norge er 189. Oftest over 200.
Ser BMW 530d ligger fra 3000€ og oppover..
Disse finnes skjelden under 150-200 her i Norge.
Par spørsmål ang dieselbiler
Moderator: frkglad
- Ole Reidar
- Administrator
- Posts: 1957
- Joined: Thu 19 Jul 2007, 19:04
- Location: Førde
Re: Par spørsmål ang dieselbiler
Hei! Jeg kan i hvertfall bekrefte at det er mulig å hente penger på biler med store dieselmotorer. Jeg har importert min egen A5 med 3.0 TDI og er akkurat nå i fasen av å hjelpe en bekjent med å hente inn en BMW 635 og vi har begge spart store summer!
For biler som er registrert før 01 skal engangsavgiften utregnes på bakgrunn av volum og ikke CO-utslipp. Dette er ikke valgfritt.
Tar du f.eks utgangspunkt i de BMW 530D så havner nettoprisene på de billigste 2000-modellene fra 150 000 og oppover. Så det kan være mulig å gjøre greie kjøp av denne typen.
Når det gjelder S320 så kan du nok få et problem med at bilen har såpass "gunstige" priser her til lands. Med 197hk, 3222ccm og neste 2 tonn vekt blir det mye avgifter. Med utgangspunkt i en ti år gammel bil og €8000 får jeg nettoprisen til å bli ca 215 000 kr.
Jeg vil anbefale deg å ta en kikk på Dinside sin importkalkulator så kan du jo kikke litt selv
For biler som er registrert før 01 skal engangsavgiften utregnes på bakgrunn av volum og ikke CO-utslipp. Dette er ikke valgfritt.
Tar du f.eks utgangspunkt i de BMW 530D så havner nettoprisene på de billigste 2000-modellene fra 150 000 og oppover. Så det kan være mulig å gjøre greie kjøp av denne typen.
Når det gjelder S320 så kan du nok få et problem med at bilen har såpass "gunstige" priser her til lands. Med 197hk, 3222ccm og neste 2 tonn vekt blir det mye avgifter. Med utgangspunkt i en ti år gammel bil og €8000 får jeg nettoprisen til å bli ca 215 000 kr.
Jeg vil anbefale deg å ta en kikk på Dinside sin importkalkulator så kan du jo kikke litt selv
Ole Reidar Dvergsdal
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic
Admin
2022 Porsche Taycan Cross Turismo 4
x 2020 Audi E-Tron 55 S-line
x 2017 Tesla Model S 75D
x 2015 Tesla Model S 70D
x 2012 Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro S-Tronic